.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور:
پیش نویس دستورالعمل رتبه بندی واحدهای خبازی تهیه شد

 شمال نیوز: با توجه سفر دکتر قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی به مازندران و توافق صورت گرفته با دکتر فلاح مبنی بر اینکه مازندران پایلوت ارتقاء کیفیت نان در سطح کشور شود، اولین نشست تخصصی با حضور جمعی از مدیران استانی و کشور به منظور تبادل نظر و ارائه طرح پایلوت و تهیه و تدوین نقشه راه کیفی سازی آرد استان در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در تهران برگزار شد.

در این نشست فرهاد دلق پوش عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران  ، شهیاد آبنار  معاون بازرگانی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ، محمود احمدی مدیر کل هماهنگی اقتصادی و بین الملل استانداری مازندران ، رمضانعلی ملک مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور ، سید محسن نیافر مدیر خرید داخلی و هماهنگی بر امور آرد و نان شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ، حیدرعلی نصر سرپرست مرکز پژو هش های غلات کشور ، ایزدیار انجمن صنفی سراسری صنایع آرد ایران ، ابراهیم محمدی مشاور اجرایی و سرپرست گروه بازرسی و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات شرکت غله منطقه 2 و فریدون امیریان مشاور فرهنگی و رسانه ای و مدیر روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 حضور داشتند پیش نویس دستورالعمل درجه بندی واحد های نانوایی سنتی در استان مازندران اجرای آزمایشی آن توسط حیدرعلی نصر سرپرست مرکز پژوهش های غلات ارائه گردید و مفاد آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رمضانلی ملک با بیان اینکه در این دستور العمل مهمترین شاخصه های امتیازدهی جهت رتبه بندی کردن خبازی های استان مازندران بصورت آزمایشی دیده شده اظهار داشت : وضعیت بهداشت نانوایی ، وضعیت ماشین آلات و لوازم نانوایی ، تجهیزات ، مساحت نانوایی ، امکانات ذخیره سازی و نگهداری آرد ، مهارت شغلی و ویژگی های حسی کیفیت نان از مهمترین شاخص های ارزیابی واحدهای خبازی در طرح رتبه بندی کردن نانوایی های استان می باشد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 در ادامه افزود : پیش نویس دستورالعمل درجه بندی واحدهای نانوایی سنتی در استان مازندران در یازده پیوست تهیه شده است که بر اساس آن رتبه بندی چهار گانه نانوایی ها صورت خواهد گرفت.

ملک با توجه به چگونگی قرار گرفتن واحدهای خبازی در این رتبه بندی اظهار داشت : واحد خبازی درجه یک واحدی تعلق خواهد گرفت که بتواند از 86 تا 100 امتیاز لازم را بدست آورد.

وی افزود خبازی های درجه دو ، سه و چهار نیز به ترتیب امتیازات کسب شده 71 تا 85 ، 55 تا 70 و کمتر از 55 معرفی می گردند.

ملک تصریح کرد : رتبه ای که هر واحد خبازی براساس امتیازات کسب شده از شاخص های کمی و کیفی بدست می آورد در واقع تعیین جایگاه آن واحد نسبت به سایر واحدهای دیگر می باشد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 افزود : دستورالعمل درجه بندی واحدهای نانوایی سنتی در استان مازندران در 28 اردیبهشت سالجاری به تصویب کمیته فنی مرکز پژوهش های غلات کشور رسیده است.

رمضانعلی ملک در خصوص پیوست مربوط به نحوه ارزیابی و امتیازدهی وضعیت بهداشت نانوایی یادآور شد: درصورتی که واحد نانوایی دارای شناسه نظارت سازمان غذا و دارو باشد امتیاز تمام ردیف های این شاخص بدون ارزیابی به واحد خبازی تعلق خواهد گرفت.

ملک با بیان اینکه ارتقاء کیفیت نان که یک مائده آسمانی است وظیفه ذاتی و شرعی ما می باشد تاکید کرد: پایلوت کیفی سازی نان برای مازندران یک افتخار است چراکه این استان با 15 میلیون جمعیت شناور خانه دوم ایرانیان می باشد.

وی افزود : هرچند مازندران جزء 5 استان برتر در ارائه نان کیفی می باشد ولی دغدغه ما و استاندار رسیدن به مطلوبیت بیشتر است.

سرپرست مرکز پژوهش های غلات کشور نیز به تشریح کامل پیش نویس دستورالعمل درجه بندی واحدهای نانوایی سنتی در استان مازندران در این نشست پرداخت.

حیدرعلی نصر تاکید کرد: در کارگروه پایش گندم و آرد و نان استان پیش نویس این دستورالعمل باید مطرح و به تصویب برسد.

وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد مازندران نیز باید یک دستورالعمل مشترک برای همه انواع نان در ارتباط با کیفیت آرد ، محیط نانوایی ، گواهی های صلاحیتی ، نوع تجهیزات و ماشین آلات و رعایت نکات دیگری که در تولید نان سنتی الزامی است تهیه کنند.

سرپرست مرکز پژوهش های غلات ایران تصریح کرد: دستورالعمل مشترک دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد بعد از تصویب در کارگروه پایش گندم ، آرد و نان استان باید به اتحادیه ها ابلاغ تا صنوف در این چهارچوب طراحی شده عمل کنند.

نصر یادآور شد : در حال حاضر چنین دستورالعملی در کشور وجود ندارد.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نیز با بیان اینکه 40 درصد از انرژی لازم مردم از نان تهیه می شوداظهار داشت: حرکت در جهت ارتقاء کیفیت ، توسعه و ساماندهی نان وظیفه ذاتی ما می باشد.

فرهاد دلق پوش با اشاره به اینکه در تولید نان چه از بعد نظارتی و چه از منظر سیاست گذاری، مدیریت نشده تاکید کرد: برای مدیریت در این حوزه یک اراده ملی لازم است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 86 بند الف آن به اصلاح ساختار نان پرداخته شده ، اذعان کرد : روش تولید نان باید تغییر کند و صنعتی سازی تولید نان مورد تاکید است.

دلق پوش با اشاره به اینکه از مرحله سنتی باید به صنعتی کردن نان حرکت کرد گفت: محل تولید نان باید با محل عرضه آن فرق داشته باشد و چرخه تولید و عرضه مناسب برنامه ریزی شود.

دلق پوش با اشاره به اینکه مازندران پایلوت اجرای بهینه سازی تولید نان شده است اظهار داشت : باید نان را به روش صنعتی بهینه سازی کرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این ایده یک اراده قوی و منابع و اختیارات مناسب لازم است تصریح کرد: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت باید همه را جهت اجرای این طرح بسیج کند.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه همه کشور به نوعی نمایندگان آنها در شمال کشور حضور دارند اظهار داشت: پایلوت اجرای بهینه سازی تولید نان در مازندران یک مبنای فرهنگی و الگو برای سایر نقاط کشور می باشد.

دلق پوش تصریح کرد: جهاد کشاورزی از محل اعتبارات متمرکز برای حوزه آرد و نان و ساماندهی محصولات کشاورزی ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت از محل منابع و اعتبارات متمرکز نظارت بر حوزه آرد و نان و توسعه نانوایی ها و استانداری از محل منابع و اعتبارات ویژه استانداری از جمله فنی و اعتباری باید برای پشتیبانی و حمایت پایلوت اجرای بهینه سازی تولید نان مازندران به شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کمک کنند.

در ادامه این نشست سایر حاضرین نیز به بیان مطالب فنی و کارشناسی و ابعاد فرهنگی و اجتماعی اجرای این طرح پرداختند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.171 seconds.